kaki wayang/ ABP2010

Semalam aku nak tengok citer CUN (movie melayu) tapi tanyangan dia kul 9mlm, lambat!!! sebab sgt hampir ngan waktu tido ku. So aku putuskan tuk tengok citer HOP. Semalam punye mood ialah santai, so citer nie sgt sesuai. Citer HOP terlalu comel. Aku suka ngan citer nier.. Segar dan comel je E.B tue. Weeeee.. cam nak bela je, sbb perangai cam manusia yg baik. Klu perangai cam binatang, mmg bye.. Tetambah berak x busuk, siap kuar gula2 lagik. siapa x nak bela. Klu berak satu blok bole bau, mmg ko idup je di Zoo. hahahhaha. Citer nie simple je.... tapi aku teruja sbb citer nie diidupkan dgn aksi2 yg cute dan lagu2 yg segar. Wawawawa... Kepada sesiapa yg dok stress bekerja, dok stress mencari cinta, dok stress ngan kekasih, pi tengok citer nie... anda akan terhibur dgn kechumelan E.B dan binatang2 yg laen. Aku kasi 3.9bintang tuk citer nie.. Yang penting dalam citer nie ada satu watak, cam sama je ngan watak kwn aku sorang nie (2 patah perkataan, cari sendiri... mok je tau! wa3)

ABP2010 dah tamat minggu lepas! Aku tak terpikir pun nak blogkan nyer, sbb segala luahan dah pun tertulis dalam comment2 wall FB, tapi si opah sekor nie nak jugak aku buat! musti dia ada x puas hati ngan pemenang2nya... Makanya utk x kecewakan dayang, aku pun update le ttg itu. Melihat fesyen2 artis kita, ada yg sedap mta memandang, ada yg cam kena sambar petir klu pandang.. aiyooooo... Melihat persembahan artis pulak? Bohsannyer kecuali dari Anuar Zain dan Dato CT. Kehadiran Usop Wilcha sgt best ye!!! Moh lihat keputusan pemenang dan ulasan aku.

1) Penyanyi Duo/Kumpulan Popular - 6ixth Sense
Agak terkejut sbb Bunkface kalah! Si SAM tue cam dh nak bangun je.. Walaupun* wa3. Suka je mereka menang, sbb aku x suka tgk pemenang copy paste setiap tahun.

2) Pelakon TV Wanita Popular - Fasha Sandha
Aku suka dia menang!!!!! hahahahha.. wlpun ramai yg menyumpah dia menang! Bagik aku dia layak menang banding lisa surirumah itu (Mampos kena maki ngan peminat lisa) Ade mek kesah? wawawawa.... Entah, aku cam suka dia menang, dia cantek mlm tue, manis, dan berlagak mulia (tetap smash).

3) Penyampai Radio Lelaki Popular - Faizal Ismail
Boring!!!! Ingatkan saleh yaacob yg menang! Ade? hahahahha... Entah aku bosan tgk dia menang, cam eeerkkkk... tutup TV.

4) Artis Komedi Wanita Popular - Noorkhiriah
Aku lebih suka si sharifah tue menang. Sbb aku suka tgk dia berlakon komedi. Tapi Noorkhiriah jugak bagus, so aku suka je dia menang.. lalallalalaa.... aksi raja azura ngan shira mmg terbaik lah time nie.

5) Penyanyi Nasyid Popular - Rabbani
Owhhh no!!!!! Aku ingatkan Mirwana menang k! Rabbani two thousand LATE! Kenapa mereka asyik menang sedangkan lagu2 Mirwana yg byk kat radio skg. Hmmmm.. tutup radio.

6) Pengacara TV Lelaki Popular - Aznil Nawawi
Ingatkan Zizan menang! Tapi penangan mak hayam tetap x boleh senang2 tepis. Maybe tahun depan kot milik zizan.

7) Artis Baru Lelaki Popular - Shahir
Ermmm aku x berkenan dia! Tapi dalam top5 itu tiada saingan langsung!! so dia berhaklah naik stage ABP itu sekali. Skali je k!

8) Penyampai Radio Wanita Popular - Fara Fauzana
Ok, aku suka dia.. walaupun dia byk kali menang, tapi ianya x membuhsankan. Cuma Dress dia malam itu, fafau nampak tua sebelom usia. Sepatotnya Didie alias pakai baju fafau tue.. biar sopan! Dah tua lagik nak berkemban segala.. aiyoooo sib baik tewas, klu tak? satu malaysia tgk pakaian dia mlm tue... Nany Mpchee sgt.

9) Pelakon TV Lelaki Popular - Remy Ishak
Bosan giler!!!! serius, cam byk lagik calon2 laen yg lebih layak.. ternyata pembaca berita harian sengkuang. Sib baik aku baca metro dan kosmo je. Wa3.

10)Pengacara TV Wanita Popular - Fara Fauzana
Sekali lagi naek stage!!! Suka! mungkin nie tahun last dia tuk trofi tue, sbb dia dah kuar melodi.. Klu dia ada jadik hos kat rancangan laen, mungkin persaingan sengit itu akan dtg dr pengacara melodi yg baru. Sebab rancangan melodi sgt popular.

11)Artis Komedi Lelaki Popular - Zizan
Yeahhhhhhhhhhhhh!!!! tue sudah cukup buktikan kegembiraan aku.

12)Penyanyi Lelaki Popular - Faizal Tahir
Kenapa bukan Anuar Zain?????????? hmmmm tapi ok je, janji bukan Shahir.

13)Pelakon Filem Wanita Popular - Lisa Surihani
Ermmmmmm naik stage jugak Lisa surirumah ni. NEXT.

14)Artis Baru Wanita Popular - Ana Raffali
Yeahhhh!! suka jugak!! janji bukan Adira. Aku pun tak tau nape anti sgt ngan budak2 AF yg lepas. Kualiti x der ler... aku susah nak suka org yg tiada kualiti.

15)Pelakon Filem Lelaki Popular - Shaheizy Sam
Tak syak lagik!!! memang layak milik dia klu nak ukur dgn film2 dia yg pecah panggung itu.

16)Penyanyi Wanita Popular - Yuna
Pengganti dato CT. Dia sememangnya layak menang!!!!

Anugerah Sepanjang Hayat - Dato' Rosnani Jamil
Sesungguhnya artis2 yg berasal dari Pahang, anda kerna bersyukur kerna lahir di sana. Sultan Pahang amat menghargai seniman2 kita. Lihat saja artis2 yg berasal dari pahang, semuanya dapat DATO sudah.. klulah ZZ berasal dari sana.. hmmmm dah dapat dato jugak rasanya.

Anugerah Artis Mobile - 6ixth Sense
Besalah klu bab2 mobile wanita2 gedik lebih menguasai.. so x terkejut mereka nie menang. Kah3.

Anugerah Bintang Paling Popular Berita Harian 2010 - Shaheizy Sam
Memang tahun 2010 merupakan tahun Shaheizy Sam. Film2 yg dia berlakon semua pecah panggung, walaupun kualiti film itu pecah rumah sebenarnya. hahahhah... So mmg layak dia dapat gelaran bintang paling popular 2010. Tahniah, aku suka, dia di undi tuk gelaran itu.

* Dayang ko puas hati? aku dah ulas tue.. ade nak tambah pape? Sila drop comment ditempat biasa... sekian terima kaseh. Semakin hari semakin ramai yg view blog nie... terharu2 sgt... Ker?

2 Comments:

At April 7, 2011 at 11:30 PM , Blogger FirstCallDayang said...

weeeeeeeeeee.. akhirnya terlaksana jugak permintaan aku..walau pun lambat tapi tetap menghiburkan...

hehehe pemenag kali ni tak banyak nak komen cam berpuas hati sbb pengacara2 kali ni meletup semeletup2 nya...hehehhe asyik gelak dari awal sampai abis..

aku salute gila kat sam sbb menang anugerah..speech dia cam terharu2 manja..(*macam kenal tak ayat ni)..hehehhee..

punya lah aku suka tgk ABP kali ni sbb best giler.. walaupun aku tak rasa shahir ada dalam kategori tu..bosan.. next...

last, thanks wan..ko tetap kenan update ye walaupun event lain skali pun sbb ni dah umpama blog penaja..hehehhhe :-)

 
At April 8, 2011 at 2:05 AM , Blogger wan khairy said...

owhhh ingatkan ada nak carut sesiapa.. rupa2nya aku kena update sbb ala2 penaja? taja apo? taja ayat2 carotan je. hahahha... kami sekeluarga pun gelak dari mula sampai abes... kehadiran usop wilcha, dapat lepas rindu kat ko opah. hahahhaha...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home