america next top model cycle 16

Episode 13 : Final

Blom sempat aku update ttg Final ANTM16, ramai dah kak nam12 dok msg bagik tau pemenang! hahahaha.. Gigih mencari info seblom aku lihat sendiri. Terima kaseh atas semangat itu. Bagik aku siapa pemenang bukan isunya kerna kedua2 model yg ke final adalah layak dan aku sendiri gemari mereka.. Cuma paling aku suka adalah Molly yg merupakan pilihan pertama aku dari awal rancangan. Sekali lagik pilihan pertama aku layak ke final. Andai Cycle lepas Ann yg merupakan pilihan ke2 (pilihan pertama jane, bertahan sampai top4 je, sbb antm lepas x der top 3) aku menang, kali nie apakah molly akan ikut jejak? Itu yg ingin diketahui... (bangga punya mata cam aku, tetiba* pandai memilih, tetiba lagik*, kau ade? ) Aku cam x nerves tengok episode final kali nie.. tak mcm cycle krista, or teyona or whitney.. aku nerves klu mereka menang, dan mmg menang!! hanjz!! Cycle kali nie, aku tengok gan tenang dan suka sesiapa je memang, sbb dua2 nye mmg model dan fenomena. So tak der isu andai salah sorang menang or tewas.. Sbb kedua2 mereka akan jadik model yg laris.. jom lihat ulasan terakhir tuk ANTM16.

Runway show mmg aku nantikan.. Nak tengok grand tak pentas nya... cantek tak dress nya... dan paling mustahak adalah nak tengok Ann Catwalk. Semasa dia menang ANTM15 dulu , catwalk Ann mmg menakutkan.. Adakah maseh sama catwalk Ann or dh semakin bagus? Ternyata, Catwalk Ann sudah bagus!!! Terpukau melihat dia Catwalk... Supermodel!!!!!!! Tak der lagik catwalk ala2 melanggar tembok or terjun longkang ye... WoW!!!! Ann!! love u. Pentas runway kali nie, hmmmmm ok-ok jer... biasa sesangat! santai! x der pun dress yg meletop2. Temanya Chic n cute n fun hahahaha...so show nie nampak menarik n warna warni.

Catwalk Brit dan molly?? WoW!!! kedua2 mereka punya Aura catwalk yg tersendiri.. Punya identiti yg tersendiri... Aku suka catwalk molly, ala2 silang2 hentak2 tue.. teringat zaman Catwalk Nik Vs Nicole.. Cuma nik sekali kepala dia goyang.... Melihat molly catwalk, teringat jugak zaman Naima... wlpun x der percikan air, tapi hentakan itu, mengingatkan aku pada mereka. Ha3. Britt x perlu cakap lagik, mmg superb catwalk. cuma pabila dia tersungkur tue, perghhhh teringat kes chantal! hahahah.. banyak teringat pulak aku. Pape pun mereka berdua hebat dipentas runway!!!!!

Photoshoot CoverGirl Molly menjadik pilihan aku. Terlalu cantek dan high fesyonnn!!! Seperti biasa tak der pic molly tak cantek! Semuanya akan cantek. Klu ukur dari pic, pic molly lebih banyak cantek dari brit.. dan sekali lagik Molly x kecewakan aku. Pic diatas superb! Gaya molly very the Revlon!! hahahaha....

Brittani jugak tak mengecewakan! Superb!! Tapi betollah kata andre tangan kat kepala tue cam tangan seorg petani. hahahah.. besar dan kayu. Tapi gaya yg laen, semuanya ayu dan jelita. Aku memilih gaya molly lebih baek kerna gaya britt nie seperti very the Silky Girls. Tak antarabangsa lah. ha3, sengal.. Selalunya molly lebih banyak relex bila pose, x perlu berlebih utk nampak Grand!! dan britt mmg suka berbunga2 pose.... Tak caya? korang boleh tengok semua pic2 mereka sepjln ANTM16.

America next top model is.....Brittani. Yeahhhh!! booooo!! wuuuuu!! hahahaha... Aku tak terkejut dgn keputusan tyra buat. Brittani layak menang. Personality dia lebih banding Molly. Wlpun pic2 molly lebih Up dari dia, tapi personality britt lebih disenangi.. Molly agak dingin tuk episode terakhir nie. Mungkin nervesnya dikeluarkan dgn cara begitu. Ciss!! ha3... Dan semua org nampak molly boleh bergerak sendiri dalam dunia model nie, sbb punya ibubapa yg boleh membantu dan diri dia sendiri yg kuat dari segi mental dan fizikal! Lihat apa tyra cakap kat molly masa britt menang..... Dia mampu bersinar tanpa menang contracts IMG or whtever! Pertama kali jugak aku melihat makeover besar2an dibuat kat molly!!! Makeover secara rasmi dapat di lihat ( pontongan rambut yg superb!!).. Btw love....love...lovee.. pontongan rambut britt jugak! Haiyaaa, terimbas zaman mikey... terimbas lagik nie.. hahahaha.....tp betol aper, itukan pontongan rambut mikey! dush* Dengan kemenangan brittt maka, skali lagik pilihan pertama aku duduk dalam ke2 yg terbaik dalam siri ANTM. Teringatkah anda pada Nik, Anya, Chantal, laura? Semua itu runner up utk Sejarah ANTM, n kini masuk sorang lagik iaitu Molly!!! Apa yg aku ketahui n belajar, x menang ANTM x bermaksud dia x bagus or berjaya diluar sana kerna mereka2 ini membuktikan mereka lebih bgus banding pemenang!! Antaranya....

Ingat lagik pada Anya Kop? Dia tewas dgn Whitney, tapi dimana dia skg?? dan dimana whitney gemok tue? Haahahhahaha... dia terlalu laris tuk pertunjukkan pentas dan mag photoshoot. Larisnya dia, buatkan dia tak terpilih ke All-Star ANTM17 kerna dia terlalu berjaya ye. kalah dari pemenang2 yg ado. Sekian...

Chantal?? ingat lagik pada dia? Zaman nie tyra menangkan Fan dia!!! Si saleisha tue.. aiyooo!! pengsannn!! tapi dimana chantal skg?? Dia jugak Grand dgn kerjayanya.. Makanya All-Star jugak dia x perlu hadap! Thx.

*Btw di All-star punya 3 pilihan dan ada antaranya dh ke final! Siapakah?? tunggu kerna preview nya akan hadir soon. Aku tutup ANTM16 dengan kepuasan yg tak terhingga. Drama yg wujudkan sgt menarik. Aku tetap bangga ngan Molly dan akan sentiasa ikut perkembangan dia... Aku x mungkin benci pada pilihan pertama aku... Wlpun dia tewas, tapi tahukah anda bahwa pilihan LCW senantiasa masuk final? pilihan korang ade? huh!! hahah.. Thx pada dayang,krol,joey, maksu, mama,pheez dan semua yg sentiasa jadikkan blog ini sesuatu yg menghiburkan cam ANTM gak. Kita pilih tuk ANTM17 pulak k.. TAMAT.

6 Comments:

At May 19, 2011 at 9:10 PM , Anonymous Anonymous said...

Love UR blog!
Molly fan here!!!!

-kimi-

 
At May 20, 2011 at 12:29 AM , Blogger FirstCallDayang said...

GO BRIT...YEAHHHHH

BAGUS LER KALAU MCM TU..TAK TERANG LAGI BERSULUH...KAN DAH BAGITAHU BRIT AKN MENANG...

TAPI MOLLY BAGUS UNTUK CYCLE KALI NI..MMG DIA TAK MENANG PUN TAK PER SBB BERDERET2 COM YANG AKN AMIK DIA..TAHNIAH UNTUK DIA JUGAK..

AKU TAK LEH LUPA CYCLE NI SBB BANYAK DRAMA YANG BOLE NAIK HANTU KALAU TGK ATTITUDE DIAORANG...TAPI KALI NI MMG SHOW ABIS PERANGAI YG BURUK2..BAGUSSSSSSSSS

 
At May 20, 2011 at 3:15 AM , Blogger EdwarD FirdauS HaikaL said...

yey yey yey......

 
At May 20, 2011 at 3:58 AM , Anonymous MaksuHakim said...

ok...terperanjat kejap si britt tu menang..tp bg maksu dia mmg layak..knp pilihan aku semuanya tak pernah lepas top 4 mahu pun top 3 melainkan eva je...kena buat comeback runaway ni..tetiber

 
At May 21, 2011 at 3:31 AM , Anonymous Joey said...

hahaha. napa fikiranku sama dengan mu ya inchek wan. I pun nak tengok how much si Ann tu berubah.. much better than before!! Still nampak jugala awkwardness of her catwalk, tapi still supermodel!!

Molly could have win the contest, if only she loosen up that Kate Moss attitude.

Tapi, paling best apa Molly kata? Biasa runner up semua kata nak maju ke depan, this is not the end of me, tapi dia kata nak pulang rumah dan makan sandwich!! LoL :)

 
At May 21, 2011 at 9:49 PM , Blogger wan khairy said...

dayang- cycle kali nie mmg byk drama, byk carot, byk dosa! ha3..... kasia mu tetap dlm ingatan ku.

mama- tetiba muncol.

maksu- tuelh, pilihan maksu sudah menjadik! kena kembali runway di kl slalu, supaya x tersesat jalan lagik. pulanglah ke pangkal jln.

joey- kan!!!! hehehhe.. tp suka dh tgk dia catwalk... OK! btw itulah diri molly yg aku suka!!!! Dia ckp bunyiknya seperti ego, tp hakikatnya dia MAMPO! GO MOLLY*

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home