Kaki wayang

Semalam citer nie kuaq, so aku x mau terlepas tuk tonton dulu sebab, mls nk dengar dalam wall2 FB cakap citer nie tak best! kan dh potong stim... So baek tengok dulu sebelom kak nam2 yg g tengok. hahahahha... Dah lama tak tengok wayang kat TGV KLCC, smlm aku dan abeeb jejakkan kaki ke situ. Awal pagik aku g beli tiket demi film nie. Teruja nak tengok film nie, wlpun aku cam yakin sedikit bosan, musti banyak sembang dan melalut2 dok cerita asal usul eric(megneto) dan prof. X ..Aksi lawan musti x sehebat X-men yg lepas2... So aku tak letak harapan yg tinggi tuk film nie. Akan tetapi, pas nonton, tekaan aku tue cam meleset... mmg banyak sembang, tp sembang dlm film nie semuanya penting dan x boring. Kita akan lebih teruja utk tahu apa yg akan berlaku selepas itu. Bagaimana eric bertemu prof.X, kenapa eric menjadik jahat, bagaimana baiknya prof.X kat eric.. semua itu diceritakan satu per satu dengan baik dan kemas. X-men First Class menceritakan zaman muda prof x dgn megneto. Mereka bertemu, berkawan, bersatu tuk hapuskan mutan jahat yg laen. Seronok bila melihat mereka berkwn baek... bergabung tenaga tuk hapuskan musuh.. Prof.X jugak yg ajar megneto tuk guna kuasanya ..Aku suka watak megneto waktu muda, perghhhh.. macho dan bergaya. Watak prof.X dari muda mmg skema dan baek. Kenapa megneto jadik begitu kejam dizaman tuanya?? kenapa akhirnya mereka menentang antara satu sama laen? Semuanya akan terjawab dlm film nie. Aksi lawan? tak menghampakan, byk kuasa2 yg x pernah kita lihat dlm x-men Sebelom nie ada dlm X-men first class. Cuma pelik mana pi mereka2 nie dizaman tua megneto dan prof.X ? Mungkin mati sebab kemalangan kot. hahahhaha.... watak mystique dan beast jugak diceritakan dlm film nie. Aku malas taip panjang2, aku cadangkan korang g ler tengok film nie. Bagik aku tak rugik, jika anda peminat setia X-men? Film nie wajib ditonton!! Aku sememangnya peminat setia X-men, so sah2 aku akan suka film nie... Aku bagik 4.3bintang tuk film nie. Semua yg dihidangkan dlm film nie sebenarnya x puas, tpi nk buat cam ner, ini bukan film hindustan.

*Maap yer byk gak cerita2 aku terlepas tengok... Aku kan beli DVD je nanti, so x der ulasan tuk film2 itu... Btw hari tue aku ada tengok film Seru, perghhhh ngeri dan best! Aksi yg spontan dan seram. 3.9bintang tuk film tue.

2 Comments:

At June 15, 2011 at 2:33 AM , Blogger Paklung Tony said...

loved Xmen

 
At June 15, 2011 at 8:57 PM , Blogger wan khairy said...

Me 2.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home