Kaki wayang

Semalam sekali lagik TGV KLCC menjadik pilihan tuk film diatas. Aku,abeeb dan mama telah meluangkan masa tuk tengok film nie (meluangkan masa, ade? ha3) Citer start kul 8, sementara nak tunggu kul 8, aku dan abeeb g shopping! Kali nie giliran aku tuk shopping setelah sekian lama x shopping.... last shopping adalah adiah tuk abeeb. Blurppp telan air liur jap. ha3. So kesempatan ini aku guna.. serius rindu nak membeli belah. Hasilnya? 1 kasut pedro (lagik!!) dan 1 beg Calvin Klein. Cukup buat aku tersenyum dan melepaskan geram. Selesai membazirkan duit, wayang pun start! Cam x sabar utk melihat keretapi itu terbalik! Aku mmg tunggu part tue. Ternyata part tue mmg x mengecewakan aku!!!! Sungguh luar biasa, siap aku bole masukkan diri aku dlm situasi tue, mak aikkk... mmg tak terselamat klu bukan watak utama! hahaha.. Part tue superb! Selepas itu? jln cerita dia agak slow.... byk membebel ttg ahli keluarga org tue, org nie... kesedihan itu dan ini... So dimana raksasa itu???? teringin nak tgk bentuknya! Selepas harungi bebelan dan kekusutan keluarga, bru wajah raksasa itu nampak, tu pun ala2 preview dia kasi. hahahha... Aku dh masak sgt dgn pengarah film nie, dia mmg suka hasilkan film utk kita berfikir, tak tau punca tetiba ada, itulah Steven Spielberg! Karyanya mmg begitu. Hujung2 baru dapat lihat bentuk raksasa itu, apa motip dan dari mana dia dtg. Aksi lawan? hmmmm x byk mana pun, semua hujung2 jer... tue pun lite2 je dia kasi... aksi tembak menembak bukan main grand!!! tetiba raksasa tue terbang ke langit! wa3. BUT, apa yg menyelamatkan cerita nie adalah???? Budak2 ituew... Dialog mereka dlm film nie sungguh menghiburkan! Sumpah kelakar!! Dari watak si gemok hingga si jongang! Semuanya best! Mereka penyelamat film nie... Panggung gamat ngan gelak ketawa je.. Mereka bikin film dalam film... Sumpah kreatif dan seronok. Bikin film Zombie dalam film raksasa.. mereka gunakan kesempatan dari tempah kekecohan utk hasilkan film zombie mereka... Dgn adanya mereka dari 2bintang aku kasi 3.7bintang tuk film nie. Selamat menonton.

* BTW, jgn keluar panggung dulu selepas film Super 8 abes!!! tunggu dulu!!! korang tengok film dari budak2 tue, serius best! 4bintang aku kasik tuk film zombie mereka... comel je semua.

4 Comments:

At June 9, 2011 at 9:22 PM , Blogger kojie said...

best erk ? kena pergi tengok nie

 
At June 10, 2011 at 10:49 PM , Blogger wan khairy said...

ok-ok lah cerita dia, seperti yg diulas.

 
At June 12, 2011 at 10:11 PM , Blogger FirstCallDayang said...

ermm kalau macam tu beli cd ler jawabnyer....hahahahhaha...

 
At June 14, 2011 at 6:49 PM , Blogger wan khairy said...

jwpan dayang sungguh bijak! tp x salah tgk wayang.... ilangkan buhsan dihati. hahaha..

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home