Kaki wayang

Seperti biasa, klu ada film baru kuar dan menjadik target tuk tgk, lcw x akan lepaskan. Siapa lagik yg nak ulas tuk korang, klu aku tak tgk wayang... tetambah citer yg kurang popular. Cam KL Gangster dah lebih 10juta, so aku x tengoklah.. hihihi... Sebenarnya kurang minat pada citer2 Gangster nie. Semua org tahu aku suka citer seram, makanya film nie le aku tgk. Permulaan citer hmmmmm.... banyak gak bebelan2 yg boleh di anggap x penting! Tiupan angin melambangkan ada roh jahat jugak sgt byk ditunjukkan! Cam buhsan tengok pokok bergoyang! 45min pertama bosan! Aksi doc. yg suka gelak dikala merawat org sakit, mencuit hati. Satu panggung gelak. Katanya elok tuk elak Stress!! yes mmg stress... kah3 (tgk, aku dh gelak!!) Watak mak2 yg dijayakan oleh fauziah nawi mmg menjadik... mmg mak2 sgt!!! bebelan dia, buatkan aku teringat kat arwah nenek aku. Huk! Watak Iqram jadik suami, cam nak muntah sikit pada permulaannyer.. heheheh... tapi lama2 cam ok le, bolehlah, tapi x sesuai sgt watak tue tuk dia dlm film nie. Watak melati?? yg dilakonkan oleh Fauziah gous, Wow!!! part hantu sgt takut!! Byk gak CGI yg digunakan dlm film nie... paling lemah CGI yg aku perasan dlm film melayu adalah part LETUPAN!!! Mmg nampak Cartoon! Dlm Nur Kasih The Movie, kita dpt lihat kecacatan letupan keretapi tue... buruk kan? Dlm film nie jugak buruk... part keta meletop tue, cam x der pun OK! Babak akar2 menjalar tue, perghhh teringat PGL!! cantek! Babak rasuk a.k.a hantu paling berjaya bagik aku!!!! Sgt menjadik CGI yg digunakan... Meremang ye!!! klulah Dibanyakkan part rasukkan itu, film nie mmg super seram dan terbaek! Tp pengarah suka masukkan drama2 yg semak, so hadap je lah. Tapi aku mmg kagum part rasukkan tue, aiyooo Emily Rose bole nanges tengok! Sound sistem terbaek... bunyik2 tulang tue, mak aikkk.. Keseluruhan film nie OK! Masih belom mampu tandingi seram film Khurafat! Tp watak hantu tue mmg aku suka, mmg real bagik aku ler ye. Dgn ini 3bintang aku kasi tuk film nie.. tapi disebabkan masih teringat dialog 'sakit..sakit...sakit...sakit...' dan aksinya aku kasi 3.2bintang tuk film nie. Aku x der tutup mata tgk film nie, cuma tutup mulut je takut terkejut dan terjerit. ha3...

*Sudah bersedia akan kehadiran Transfomer 3??? Aku sudah dapatkan tiket film itu , wlpun tanyangannya seminggu lagik! Tak mahu menjadik org yg terakhir tonton.. nanti aku boleh ulas tuk korang.. tapi aku percaya, aku ulas ke idak korang pasti tgk gak film tue... Sbb mmg nampak terbaeknya tuk 2011.. Adakah ianya film terbaek 2011? tunggu....

2 Comments:

At June 23, 2011 at 11:02 PM , Blogger FirstCallDayang said...

ko lah pengulas terbaik bagi aku..heheheh complete..sbb carutan dan bebelan ko banyak mempengaruhi aku untuk tgk cerita wayang kecuali cerita yang konpem sakit jantung aku..(*cerita seram lah)...

mana ilang..lama tak tgk hasil carutan ko seaktif dulu skang ni

 
At June 23, 2011 at 11:32 PM , Blogger wan khairy said...

ader je nie... saja rehat2kan diri sementara tggu ANTM17 dtg bln 9 nie. hahahahha..... Carutan itu asam garam kehidupan.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home