Kaki teater

Menonton teater dh menjadik sesuatu yg menarik skg! semenjak tgk PGL the musical. Selepas itu byk teater2 laen kuar seperti Cuci the musical, Natrah, Teater Antara dan byk lagik.... Semua tue aku g tengok. hihihi.. Yg terbaru ialah Mak Dara Nyonya... Terima kasih pada mama dara kerna bersusah payah dapatkan tiket tuk aku dan yg laen2 . Aku amat hargai kamu. Ok, berbalik pada cerita, hmmmm permulaan monolog oleh Juhara Ayob yg menjadik ibu halimah yg merupakan pencetus Jamu Mak Dara. Liku2 kehidupan Ibu halimah diceritakan dari awal hingga dia berjaya kini. Perghhhh apa yg dilalui dia, mmg x masuk otak! Terlalu byk cabaran, drama, dugaan yg dia tempuh spjg perjalanan hidup dia. aku cam x percaya setiap dugaan itu dihadapinya dgn hati yg tabah! Cekalnya wanita itu tuk berjaya.... wlpun mcm2 dia lalui, dia tetap terima dan x putus asa. Penyampaian juhara x perlu nak cakaplah, mmg superb!!! Mmg sampai kepada penonton... Teater nie diselitkan pulak dgn satu lagik cerita, iaitu cerita Nyonya, yg membariskan nama2 hebat seperti Sarimah,misha,zizi, fafau dan laen2. Cerita nyonya x ada kena mengena ngan cerita Mak Dara! Ianya cerita yg berbeza! Pelikkan??? tp itulah yg terjadik tuk teater nie. Tp teater Nyonya x mengecewakan, penuh dgn gelak tawa sampai habis... semua hebat dlm memainkan watak masing2... Paling menyerlah ialah watak Sherry abdullah! Dia mmg seksi,wlpunnnnnn* klu kena tindih boleh biru seminggu. ha3. Byk ayat2 yg kelakar! Lakonan fafau x menghampakan, meowww!! misha pun! Zizi mmg terbaek penyampaian dan aksinya.. Manakala sarimah, ko mmg pompuan gila! hahahahahaha... Aku terhibur dgn slot Nyonya tue. Cuma aku agak pelik, nape cerita Mak Dara x di lakonkan! hanya sekadar monolog?? hmmmm.. itu je cam x faham...Pas abeh teater nie, semua dok tanya, apa kena mengena cerita nyonya ngan mak dara???? Semua dok tanya aku pulak tue! hahaha.. bagik aku lebih menarik klu cerita Mak Dara di lakonkan, bukan sekadar bermonolog! Tp mungkin klu di lakonkan, ianya akan melibatkan prop yg grand! dan pelakon yg ramai... Papepun tetap terhibur, wlpun cam cerita Nyonya lebih menyerlah banding cerita Mak dara sendiri. Teater nie gunakan prop paling sikit pernah aku tgk ( hanya ada katil, meja solek,langsir, meja mkn dan kerusi tamu). So aku mls membebel pjg2, sbb teater nie dh abeh pun! Apa nak cakap, tak rugi tgk teater nie, sbb ianya menghiburkan dan penoh emosi . Tahniah pada semua yg terlibat! Pas nie buat yg lebih GAH ok?

*Pas abeh teater, aku terus balik! sbb dh mengantuk! Btw, tiada pic disitu sbb aku x bawak kamera... konsep malas nak edit... Klulah watak Ibu halimah itu Ziana Zain yg jayakan, aku dpt rasanya part cerita kelakar, musti pecah usus gelak! Part emosi jugak aku rasa dia mampu memukau.. Tp juhara dh buktikan dia mmg pelakon teater yg terbaek!

4 Comments:

At July 14, 2011 at 7:19 PM , Blogger EdwarD FirdauS HaikaL said...

i akan print komen u untuk bagi kat boss i...sbb bagi dia bukak mata...penonton pon tak faham apa motif production masukkan nyonya dalam teater nie.....

suka komen kamu....

ikhlas
mama dara

 
At July 14, 2011 at 7:47 PM , Anonymous Anonymous said...

i nmpak you berbaju coklat right?
Setuju! Teater nie lebih menyerlah part nyonya! kwn2 i pun tanya naper citer nie cam tue al-kesahnya!

p/s:jeles ct duduk depan korang semua.

-mimey-

 
At July 14, 2011 at 7:50 PM , Anonymous Badht said...

Geng kau semua HOT! Segan nk tegur u wan!!! Terpaksa setuju ngan ulasan LCW ni. knape cerita nyonya tue ada? mungkin nk selitkan komedi ngan sedih.. tp dlm cerita makdara sendiri ada lucunya. bole buat pe?

 
At July 15, 2011 at 10:52 AM , Blogger wan khairy said...

mama dara- hahaha3, ok-ok... comment ikhlas dr hati nie...

mimey- iyerr saya ler tue... ala duduk blkg ct je.. bukan duduk atas ct pun. ha3.

badht- hahahahaha,tq! setuju! entahlah.. mungkin nk kelaenan kot! walaupunnnn****

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home