Kaki teater

Sabtu, 16/7/2011 aku dan abeeb g I.B tuk nonton teater musical diatas! Terima kaseh pada bang long a.k.a Riez Anuar yg senantiasa ingat pada adik chik nya. ha3! Aku suka layan teater skg, sungguh seronok... korang kena rasai pengalaman itu andai x pernah tengok teater. Aku x payah ulas jln cerita teater nie, sbb sama je cam dlm filmnya. Apa yg beza adalah pelakon a.k.a penyanyi, bukan org yg sama . klu sama, perghhh aku dpt tengok Beyonce nyanyi LIVE! HA3. Beza paling ketara ialah semuanya secara langsung! Klu dlm film, nyanyi sumbang, bole ulang balik.. tapi tidak teater... klu sumbang, makanya bernanahlah telinga! Sungguh menakjubkan kerna kesemua yg terlibat punya suara yg POWER!!! Bayangkan lagu2 dlm film Dreamgirls bukan senang2 semuanya... Semua itu dinyanyikan dan dilakonkan penuh bertenaga oleh yg terlibat! Aku suka yg pegang watak Effie.. haiyaaa, Vokal dia.... perghhhh.... lagak dia.... pesona dia... seperti Jennifer Hudson. Aku jugak kagum ngan vokal pompuan yg pegang watak Lorrell Robinson. Perghhhh!!! sungguh sedap. Watak Beyonce je cam agak karam dilaut sepi.. Sorry... cam x kena kau jadik beyonce... Watak2 laen, aku suka dan kagum! Set pementasan simple! Wlpun simple ianya tetap menarik kerna pengcahayaan dlm teater nie terbaeklah!! Sungguh!! Aku kagum ngan pengcahayaan dlm teater nie... sgt memainkan peranan paling besar. Ianya berjaya memukau setiap detik demi detik (cam mana entah ayat aku*) Tak melibatkan byk penari2 yg boleh semakkan mata! Ada class teater nie.. dgn vokal yg bertenaga, aku sgt PUAS tgk! Lebih puas banding tengok film... Semuanya depan mata je.. Vokal dan lakonan x der sumbang dan sumbing! Semuanya All-Out!! Bayangkan show yg aku tgk tadik, cam last show!! semua org nanyi cam esok x der show dah! Sedangkan, banyak lagik yer show mereka... Itu membuktikan kesungguhan mereka dlm teater nie! Rugik pada yg x g tengok teater nie. Musical paling puas aku tengok!!!! Sambutan tuk teater nie cam dingin.. x ramai pun yg g tengok! Mungkin kurang promosi.. Sayangnyer teater yg bagus cam nie x der sambutan...Selesai acara aku pun pulang..... terima kasih sekali lagik pada bang long ye! Waktu aku tgk teater nie ianya x dijayakan oleh Dina, Cherly samad,Azura zainal dan Dafi. Ianya dilakonkan oleh org laen.. Cuma Tony eusoff je ada... Aku dh agak teater nie melibatkan ramai spy tayar... Sbb ianya mencabar vokal kot.. klu libatkan sorang je sampai abeh, mmg persembahan seterosnya suara angsa boleh kedengaran dengan jelas..

*Teater yg 100% berbahasa inggeris. Teater inggeris pertama yg aku tonton! Ianya x mengecewakan, kerna aku pulang sambil dok nyanyi lagu Dreamgirls.. mula dah berangannn*

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home