Kaki wayang

Jumaat yg lepas aku dan abeeb g nonton citer MEGA diatas. Tiket wayang citer nie, beli seminggu lebih awal kerna citer nie mmg menjadik tumpuan seluruh umat dibumi. ha3. Klu beli lambat makanya, mendongak lebih tinggi la, tak pun melihat perkataan FULL di skrin. Aku mmg menantikan film nie, tp seperti biasa film sequeal aku x letakkan harapan yg menggunung, sbb takut akhirnya akan kercewa... Film nie start dgn aksi dan cerita disebalik tabir sebelom berlakunya kejadian. Agak terbelit utk faham citer transformers 3 kali nie... byk sgt bahasa2 robot dan salasilah yg perlu kita tangkap. Membuatkan film nie sedikit rumit. Bila rumit jalan ceritanya menjadik tak menarik kerna susah utk kita faham. Pape pun sbgai manusia yg ada otak, aku layan jer.. dan cuba tangkap setiap kejadian yg berlaku.. Hero tuk film nie tetap sama, heroin saja yg bertukar. Tak der lagik Megan fox. Digantikan dgn Supermodel Victoria secret, Rosie Alice Huntington-Whiteley. Aiyoooo dia sgt cantek dlm ini film... Dia mcm x berlakon... dia cam berada di tempat kejadian tuk pose dan photoshoot! ha3.Ada part dia seperti Cameron Diaz. Sumpah dia cantek dan meninggalkan megan fox bertiang2. Dari segi lakonan, megan lebih umphhhlah..Tapi mata aku mmg akan tertumpu kat dia klu dia muncul. Babak lawak seperti biasa ada...romance ada.. wlpun cam sedih dan sikit. Paling x menahan dlm film nie, dimana ada bencana (aksi pergaduhan) disitulah hero&heroin feeling menempel. Aksi tue terlalu ketara buatkan aku rasa cam hmmmm... berlakon sgt! Tiada yg kebetulan, semuanya cam mereka sendiri cari pasal . ha3. Berbalik pada cerita nie, aku lebih gemar Transformer2 . Itu lebih teruja dan menghiburkan. Dari segi aksi, robot2 kali nie lebih pemusnah dan gangster! wawawa... Pape pun aku terhibur dgn aksi yg dipersembahkan kali nie.. Berbaloi je g tengok citer nie kat panggung. Pape pun bagik aku Transformer2 adalah yg terbaek dr segi jalan cerita dan aksi. Jln cerita yg ke2 lebih mesra pengguna. Ade? Dgn aksi yg ado, dan kesudahan yg ado aku bagik 4.1bintang tuk cerita nie.

*AVATAR masih film terbaek setakat ini.... berapa lamalah tuk tggu film mega yg mampu tepis Avatar? aku sendiri tak pasti.... Seperti aku katakan tadik jgn letak harapan terlalu tinggi pada film sequel. Takut korang meroyan.. Film seterusnya yg aku tggu ialah Final Destination 5!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home