Kaki Teater

Semlm selepas abes gym, abg long msg suruh standby tuk tearer Nora ni. Seperti biasa musti kelam kabut jadiknya, tuk bersiap dan bergegas ke I.B. Sib baek kita pantas dlm bab bersiap! Nie adalah hadiah PREVIEW tuk bufday aku (hadiah pun ada preview ok! bukan pic je, ha3) Thx abg long, hargai sesangat!!! Sebab aku mmg nak tengok teater nie, pastu siap bole ajak kawan lagik. so haruslah aku ajak M yg ado. Masa itu ada 3M bersama aku, makanya?? semua diajak utk pergi. Sesampai sana, muzikal nie dh nak start, aku g dapat kan tiket n kami pun layan lah The Secret Life Of Nora ni. Bagik aku, teater muzikal nie best! Simple! n paling penting tak menguap! sumpah, aku x menguap tengok teater nie!! Jln ceritanya menarik.... Andai ditanya prop nya pulak bagaimana? dpt tandingi PGL ke? Jawapan aku, Tidak! PGL terlalu gah dilandasannya... Sesungguhnya Epik itu lebih aura dan seninya. Manakala Teater nora ini lebih santai dan ilek2, so Propnya pun ilek2 jua. Tapi idaklah buruk ye! Tetap lebih baik dr teater2 lain... Cuma ianya tidak WoW!! WoW!! WoWw!! bila prop2 itu keluar.. ianya ok-ok je dimata ku.. Para pelakon?? Tiara seperti biasa, mmg teater tempat utk dia banding di layar perak! Aku sebenarnya lebih suka watak gusti putri dari nora nie.. Watak itu lebih mendalam dan meresap dlm jiwa... Watak nora nie bagik aku, bagik org laen bwk pun aku rasa mereka dpt jayakan jua! Tak mcm gusti putri, hanya dia je yg bwk berjaya!! (itu beza yg aku nk cakapkan) Tp aku suka je watak nora yg dia jayakan... Hero?? Ryan Silverman! Superb! Vokal, lakonan , gaya, lagak semuanya sempurna!!! Adibah nor, menghidupkan lagik jln cerita teater nie. Pak nil pulak, melengkapkan jenaka yg ada! Keseluruhan? Semua pelakon yg terlibat mmg terbaek dari ladang dan lautan dalam. aku suka yg bawak watak beety! Dia comel dan dia punya aura.. Aku suka tgk dia... Walaupun kemunculannya x sekerap dgn yg laen, tp dia mampu tuk buatkan semua org teringat kat dia . Watak Sharif cemerlang jahatnya! aku suka mimik2 muka dia... Kemunculan Mamat khalid mmg kreatif dan kena dgn konsep! Kelakar dia yg bukan2... Loghat pak nil menjadik ikutan sampai keluar panggung (Pentipu!) hahahha.. Sumpah best! Aku cadangkan tuk korang g tonton.. Ianya berbaloi2.. Ianya x membuhsankan.. 4bintang tuk teater nie. Lagu paling best?? siapa..siapa...itu....?? ~gelora dalam kalbu~

Thx pada abg long kita yg sentiasa ingat pada adik2 nya.. hehehhe.. ramai jugak teman yg aku jumpe. Tak lupa pada geng2 ZF yg ada smlm. aku pulang dgn hepy dan ZZZzzzzZzzz..

*Aku akan mula bercuti mulai esok... Doakan semoga ianya berjln lancar.. selamat pergi dan kembali ke kl. Tak sabarnyer nak sambut hari tua.. Walaupon**

2 Comments:

At October 6, 2011 at 3:32 PM , Blogger stabuxguy said...

Hi wan! Good to hear that u enjoyed the show much.lain pdg, lain belalang kan? Haks! :-)

 
At October 13, 2011 at 6:48 PM , Blogger wan khairy said...

yerp! :) :) :)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home