Kaki Wayang

Jarang Lcw tengok wayang citer cartoon! Film yg terpilih saja, lcw akan g tgk kat panggung! Happy feet 2 antaranya. Film yg pertama dulu berjaya membawa aku tuk terus ikuti sambungan yg ke2 ini. Mumble sudah berkahwen, n dikurniakan anak yg istimewa cam dia jugak dulu2. Eric! Eric ialah watak utama tuk Happy feet ke2 nie. Dia sungguh comel n seperti mahu dimiliki. Seperti biasa film ini akan kaya dgn lagu n step2 yg mengceriakan. Film kali nie byk pengembaraannya. Banyak watak2 baru di wujudkan. Paling ketara watak 2 ekor udang Will & bill di tampilkan dgn menarik. Musti pasni ada film ttg 2 ekor udang itu. Kisahnya bermula pabila eric diketawakan lalu merajuk membawa diri.... Di situ dia berjumpa dgn kwn2 penguin yg laen, dan byk cabaran jua ditempuh selepas itu. Bencana terus menimpa.. Mumble sekali lagik menjadi hero tuk selesaikan masalah...Film nie kaya dgn kasih sayang ayah pada anak2! Tersentuh melihat aksi si anak memanggil- manggil ayah mereka yg ditimpa musibah.. 'Dady..dady.. ar u ok? dady..dady..' Uwaaaa, comel beb part ketika itu.Film nie berjaya membawa aku tuk terus layan sampai ke penghujung. Merasakan Happy Feet pertama lebih seronok, yg ke2 ini kaya dgn kasih sayang dan pengorbanan dan persahabatan dan tolong menolong dan tidak putus asa. Terlalu banyak yg positif dalam film ni. G le tgk ye, 4bintang aku kasi. Aku suka part Eric nanyi lagu tuk ayah dia tue... Vokal n penghayatan dia time tue perghhhh terbahek/meremang sedeh! Hug dady.. watak udang jua terbahek bagik aku, berjaya membawa warna tuk film ni.

Citer nie pulak bukan pilihan tapi terpaksa sbb citer happy feet 2(masa tue) waktu tanyangannyer terlalu lambat! Mampos lebam mau tggu kat wangsa walk 4 jam?, mmg x tgk lah! So citer nie je yg paling dekat ngan waktu.. so layankan aje. Film nie bermula slow, pastu cam sakit kepala dgn keadaan kameranya waktu itu, pastu diteruskan lagik dgn benda2 merepek bagik aku citer ni terlalu mencapap! Aku suka tgk film2 aksi/seram, tp film nie bagik aku non seram! Tp kelakar seram. Jln cerita buruk, pelakon pun lebih kurang x best. Harap watak hero je cam cute2, tue pun cam sengal2 jua sbb taste kat heroin yg bagik aku x chantek! Serba serbi x kena tuk film ni. Tp aku layankan jua, sbb x mahu membazir n bole ulas kat korang! Citer nie lambat kuar, sepatotnya film nie kuar zaman 80an dulu. Klu kuar time tue, sure gembaq giler film ni. CGI tuk film ni, Cicak man lebih baik n sempurna. So korang bayangkan lah. Aku bagik 1.5bintang tuk film nie. Sepatotnya non bintang, tapi ada jugak part2 yg ok dan aku layan sampai abes, makanya wujudlah sedikit bintang itu.

*Tak sabar nak tgk sambungan twilight, perghhh lebih menarik aku rasakan.. percintaan itu bertukar kepada perkahwinan yg membawa kepada zuriat.. dan zuriat itu??? tidak sabar mahu menonton... Coming Soon.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home